VALORANT

Ranking broni w Valorant

Przygotowaliśmy własny ranking broni w Valorant

Ranking broni w Valorant

Ranking broni w Valorant

Jeżeli byłeś graczem CS:GO to z pewnością zauważasz szereg podobieństw właśnie z tą grą, ale jest kilka kluczowych różnic, które chcielibyśmy omówić. Ten poradnik przyda się szczególnie dla początkujących graczy Valorant, ale mamy nadzieję, że wyjadacze też znajdą coś dla siebie.

S tier (bronie dla byczków)

  • Vandal (2,900 Creds)
  • Phantom (2,900 Creds)
  • Operator (4,500 Creds)

Są to najsilniejsze bronie w grze i to one powinny być pierwszym wyborem w czasie zakupów. Vandal i Phantom to dwa najsilniejsze karabiny szturmowe, robiliśmy ich porównanie w jednym z naszych artykułów. Wyróżniają się dużymi obrażeniami, szybkostrzelnością oraz celnością. To właśnie po nie gracze najczęściej sięgają, tym bardziej że mocno przypominają AK-47 oraz M4A4 z CS:GO. Warto się na nich skupić, w czasie treningu SPRAWDŹ.

Równie silnym karabinem jest Operator, chociaż nie każdy sobie z nim poradzi. Jest to broń o ogromnych obrażeniach, a celny strzał powinien powalić każdego przeciwnika, o ile to nie będzie strzał w nogi. Niejednokrotnie dobry snajper potrafi odwrócić losy pojedynku.

A tier (bronie dla gitów)

  • Guardian (2,500 Creds)
  • Sheriff (800 Creds)
  • Spectre (1,600 Creds)

Guardian to świetne rozwiązanie, gdy brakuję Ci funduszy na ciężką kamizelkę w połączeniu z Vandalem i Phantomem. Ma duże obrażenia i jest celny, ale trzeba pamiętać, że to broń samopowtarzalna i po każdym strzale musimy ponownie pociągnąć za spust. 

Sheriff to najdroższy i zarazem jeden z najlepszych pistoletów. Ma dość duże obrażenia jak na ten typ broni, zadaje 160 obrażeń głowę i 55 obrażeń na ciele. Więc jeżeli chcesz się poczuć jak bohater filmów z Clintem Eastwoodem i wycarrować swoją drużynę w rundzie eco, to jest broń właśnie dla Ciebie. 

Spectre to najlepszy SMG w grze. Cechuję się niską ceną, całkiem dobrym zasięgiem i wysoką średnią obrażeń. Świetnie się sprawdzi w rundach eco i force.

B tier (bronie dla typiarzy)

  • Ghost (500 Creds)
  • Bulldog (2,100 Creds)

Ghost to świetna alternatywa dla Sheriffa. W dobrych rękach potrafi być zabójczy nawet w rundach eco. Ma dość duży magazynek i sporą szybkostrzelność, jednak pamiętajcie, że największą skuteczność będziecie mieli, strzelając po głowach.

Bulldog to broń problematyczna. Łatwo jest się zapomnieć, że w trybie celowania mamy włączony tryb burst i po każdej serii ponownie musimy nacisnąć na spust. Jest to problematyczne, szczególnie gdy przeciwnicy rushują naszą pozycję i nie mamy kontroli nad tym, gdzie lecą nasze pociski. Dlatego lepiej korzystać ze strzelania z biodra, to pozwoli wykorzystać nam pełen potencjał broni.

C tier (bronie dla średniaków)

  • Judge (1,500 Creds)
  • Odin (3,200 Creds)
  • Marshal (1,100 Creds)

Strzelby świetnie sprawdzają się na krótkich dystansach i tak właśnie jest w wypadku Judge. Jeżeli spodziewamy się rushu przeciwnika na daną pozycję i mamy w planie schować się za rogiem, żeby zaskoczyć przeciwnika i walczyć z nim w zwarciu, to może się okazać, że dokonaliśmy świetnego wyboru. Jednak nadal jest to broń mocno sytuacyjna.

Jeżeli RNG Ci sprzyja, to Odin w Twoich rękach, może być koszmarem Twoich przeciwników. Wystarczy wcisnąć spust i zasypać ich deszczem pocisków z pozdrowieniami prosto z piekła.

Marshal to tańsza alternatywa dla Operatora, szczególnie jeżeli potrafimy strzelać snajperkami po głowie. Pamiętajcie też, że jest on bardzo celny nawet bez przybliżenia i czasami nie warto włączać trybu alternatywnego, ponieważ kula poleci prosto w środek celownika : )

D tier (bronie dla lamusów)

  • Stinger (1,000 Creds)
  • Frenzy (400 Creds)
  • Ares (1,700 Creds)

Mamy lepsze wybory i lepiej sięgać po te bronie z wyższych tierów. Tym bardziej że przy tak słabym banku lepiej zagrać rundę eco. Jednak może się okazać, że jeżeli uda Wam się zająć dobrą pozycję i będziecie mieli trochę szczęścia, to będziecie w stanie zdobyć jednego albo dwa fragi.

F tier (XD w te bronie)

  • Classic (Free)
  • Bucky (900 Creds)
  • Shorty (200 Creds)

Classic świetnie się sprawdzi w rundzie pistoletowej, ale niestety, gdy przeciwnik ma kamizelkę, to obrażenia i szybkostrzelność powodują, że jest mało skuteczny. W takim wypadku warto zainwestować w Ghosta.

Bucky i Shory mogą dać nam pojedyncze fragi, ale konieczność bliskiego podejścia do przeciwnika i mała szybkostrzelność powodują, że jest to bardzo ryzykowne, ale też i zabawne.

Jest to lista, którą w przyszłości będziemy aktualizować, jeżeli pojawią się zmiany, które wpłyną na skuteczność poszczególnych broni.

dryfer

Dariusz Sienkiewicz - Administrator