E-SPORT VALORANT

Recenzja Valorant z perspektywy gracza COD, BF i R6S

Sprawdźmy co gracze fpsów mówią o Valorant

Valorant z perspektywy gracza COD, BF i R6S

Do napisania tego artykułu zainspirował mnie film stworzony przez Jakub ‚Kromka’ Górka (link: https://youtu.be/IiVIJoIw1x4). Materiał jest na tyle wyczerpuje temat, że w sumie nie za wiele można tu dodać, ale postaram się rozwinąć pewne kwestie z perspektywy e-sportowych zmagań. Chciałbym też dodać, że niemal w całości się zgadzam z tym co powiedział Jakub, więc postaram się jedynie rozwinąć pewne myśli.

Grafika

To jest pierwsze, z czym spotkacie się w grze i jeżeli oczekujecie grafiki na miarę 2020 roku, to nie jest tytuł dla Ciebie. Tutaj wszystko jest zrobione w taki sposób, by być jak najbardziej czytelne. Mapy są proste, smołki, są okrągłe i ostro zarysowane, brakuje detali i ozdób, nie ma niesamowitych efektów cząsteczkowych. Dzięki temu sytuacja na mapie jest jasna, doskonale wiesz, kiedy przeciwniki powinien Cię widzieć, a kiedy nie, znasz zasięg swoich umiejętności, wszystko po to, aby liczyły się tylko i wyłącznie szeroko pojęty skill. Jest to gra nastawiona na rozgrywkę kompetytywną i gwarantuję Ci, że jeżeli dasz jej szansę mimo grafiki, to szybko się przekonasz, że nie jest ona potrzebna do dobrej zabawy.

Podstawy Valorant

Sama gra mocno czerpie z innych tytułów znanych na scenie e-sportowej. Przede wszystkim Counter Strika i Overwatcha. Jednak większość osób mówi o CS:GO, ale gdy mocniej się zagłębimy w strukturę rozgrywki, to bliżej nam będzie do CS 1.6 i poprzednich wersji. Więc jeżeli wzięlibyśmy CS 1.6 i zamiast granatów dodali umiejętności, to wyjdzie nam właśnie Valorant : )

Model rozgrywki jest bardzo prosty, grę można wygrać poprzez wyeliminowanie wszystkich zawodników drużyny przeciwnej, podłożenia spike, bądź jego rozbrojenie. Spike można podłożyć w wyznaczonych miejscach na mapie, które powinny być bronione przez drużynę obrońców. W wyznaczonym zadaniu ma nam pomóc indywidualny zestaw umiejętności przypisany dla każdej z postaci. Warto więc poznać każdą z nich, jednak jeżeli myślicie o zostaniu mistrzem, to powinniście się skupić tylko na kilku.

Wybór postaci

Riot Games zapowiedział, że na premierę gry, będziemy mieli do wyboru aż dwanaście postaci. Na ten moment mamy dostępne dziesięć i może się pojawić pytanie, którą warto grać. W sumie, gdy gracie solo, nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, ale dobrze wykorzystane umiejętności Sage czy Brimstone’a potrafią pociągnąć drużynę do zwycięstwa. Nie bez powodu wspomniałem właśnie je, ponieważ najlepsi zawodnicy twierdzą, że to właśnie na ich podstawie powinniśmy budować naszą kompozycję drużynową, z czym się całościowo zgadzam. To właśnie one aktualnie dają najwięcej w grze drużynowej i warto to brać pod uwagę, gdyż ostatecznie okazuję się, że lepiej wybrać Phoenixa czy Omena niż Viper, czy Jett. 

Model Strzelania

Bardzo podobny model strzelania mieliśmy w CS 1.6. Sprawdź artykuł, w którym porównaliśmy Vandala i Phantoma, ale zapomniałem tam dodać, że pierwsze trzy strzały są bardzo celne, dokładnie jak w starym CS’ku. Warto ten fakt wykorzystać w grze, znacznie bardziej skuteczne jest celowanie w głowę, niż próba puszczania full auto. Niestety, każdy, kto został skrzywdzony CS:GO, BF, COD czy R6S będzie miał problem z przestawieniem się na taki typ strzelania, wiem, bo sam mam z tym ogromny problem. Strejfowanie z innych tytułów również będzie nieskuteczne :/

Umiejętności Specialne

Umiejki są podstawą gry drużynowej, dobre ich wykorzystanie może Wam dać proste rundy. Niestety nadal często spotykam się, z tym że ludzie rzucają smołki zasłaniając pozycje, które chcemy zdobyć. Biorąc pod uwagę fakt, że aktualnie gracze są bardzo agresywni, to często się kończy tym, że zostajemy zamknięci z obu stron i możemy zapomnieć o zwycięstwie. 

Pamiętajcie umiejki wykorzystujemy do zdobywania kontroli na mapie albo ograniczania jej dla przeciwnika. Wykorzystujcie je z głową, a na pewno o wiele więcej rund zacznie padać Waszym łupem. Jeżeli chcecie szerszy poradnik o tym, jak wykorzystywać umiejki na danej postaci, to dajcie nam znać, a coś dla Was przygotujemy.

Podsumowanie

Tak naprawdę byłem w stanie tylko zahaczyć o poszczególne tematy i każdy z aspektów zasługuje na oddzielny artykuł. Powiedzcie nam od czego powinniśmy zacząć?

dryfer

Dariusz Sienkiewicz - Administrator